Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Mitt manus 2 går lite bakåt just nu

Det har kliat rejält i skrivarfingrarna de sista par dagarna. Av kända, och vissa okända, skäl har dock inte möjligheten att slå sig ned framför datorn infunnit sig. Det tydligaste skälet har varit feber. Väldigt hög feber. I vissa stunder hade jag nog kunnat redigera om, men jag tror inte det hade gått och läsa dagen efter. Eller gett någon som helst mening.

Ikväll hade jag dock ett val att göra. Halsen börjar bli bättre (men hallå, hur skönt är inte det? Som om livet sakta återkommer i kroppen. Man uppskattar det där med att vara frisk (håller i sig ett par dagar och sedan är man otacksam igen)), febern är borta (peppar, peppar), Lilla Hjärtat flyttade till mormor i fredags och jag har inte sett honom sedan dess. Efter mat och bad av endast två barn stod valet mellan MBA (tentan är snart in-coming) och skriva. Jag diskuterade saken med Mr Underbar. Han röstade för MBA.

Det blev ”Så mycket bättre” och skriva.

Mitt manus på 287 sidor är nu på 278 och det har bara gått en timme av programmet. För att inte tala om att jag endast befinner mig på sidan 18 av version 2.0. Hur ska det här sluta? Hinner de ens träffa varandra innan jag skickar in dem i slutet och ut i epilogen?

Minns nu, vintertid imorgon!

Single Post Navigation

Kommentera

