Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Responsen från mig till testläsarna

Nu har jag nog surat färdigt. Nu har jag nog kommit mig över alla kommentarer, förslag och tankar. Jag tror att jag börjar (inte helt där än, men börjar) få klart en ny idé i huvudet.

Jag ska:

Göra ett fosterbarn till ensambarn med världsfrånvänd mamma

Göra om en advokat till revisor med intresse för human rights frågor

Inte ändra på mina familjebeskrivningar och miljö. De var visst bra. Så kul

Inte ändra på själva pirret. Det fungerar visst också. Vad roligt!

Göra en tydligare kulturkrock mellan USA och Sverige. Borde inte vara så svårt.

Göra en tydligare önskan till familjebildande tidigt i manuset.

Göra en huvudperson mera verklig och inte så klyschig. Nate är väl ändå inte klyschig!

Inte ändra på slutet. Note to my self: INTE ändra på slutet! (här vacklar jag, men jag håller fast i stormen)

Vem är det som tar vems väska egentligen? Och varför? Får rensa lite i grammatiken

Mera mail från coola Sandra. Det blir roligt. Alla testläsare har efterfrågat en tydligare röst från Sandra. Så, Sandra is incoming.

Reseskildring, relationsdrama eller romantiskt skimmer. Ja, se det är frågan… Varför inte en bit av kakan? Måste jag bestämma mig? Kan jag inte leka lite med stereotyperna i alla genres? Måste det vara så tydligt? Har inte helt surat klart där, märker jag. Återkommer om det.

Ny titel? Jahapp. Här & Nu gillades visst inte alls. Det får bli ett sista beslut.

Men alla gillar Ingrid. Det är ju trevligt. Jag gillar också henne.

Så, kavlandet av ärmarna pågår. Kommer pågå ett tag. Ned i redigeringsträsket med mig bara! Ska bara höra vad sista testläsare har att säga om tempoväxlingar och annat innan jag drar igång. Snart så!

Single Post Navigation

Kommentera

