Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Kan man verkligen ha ont i fingerlederna?

Japp! Det kan man. Och ont i knäna, vaderna och huvudet samtidigt. Det går visst väldigt bra. Plågsamt att vara med om, men det går.

Synd bara för min kropp att jag gillar att ha datorn i knät. Hamra fram på tangenterna utan att någon stör eller ser mig där jag halvsitter i min pyjamas.

Nej, det halsonda gick inte över efter ett par timmars sömn. Det onda gav heller inte vika till trots av intag av smärtstillande i oroväckande doser. Febern rasar runt och gör mig milt sagt förbannad.

Jag har inte tid med det här tjafset. Ligga i en säng och bara fundera. Sooo not jag! Jag skulle på trevligt möte inne i Studentstaden idag. Jag skulle planera en massa aktiviteter och känna mig full av energi. Därefter skulle jag hämta barn på dagis och leka fest (nyaste leken här hemma. Man dukar upp middagen bestående av makaronilåda med bestick invikta i servetter (fick bli med tomtar på för det var det enda vi hade hemma), sugrör och terpentiner. Barnen styrs ut i hovmästarförkläden och får en kökshandduk över armen när de elegant bjuder till bords där stearinljusen redan flämtar) över lite blomkålssoppa.

Nu kan jag inte ens prata för halsen är så tjock och ryggen värken som bara den.

Skriva kan jag visst i alla fall…

Nu, rapport och Excel i en rörig blandning.

Vi höres på andra sidan febern!

Single Post Navigation

Kommentera

