Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tips för matätare

Jag har hittat på en helt ny blogg jag nu följer. En matblogg. Passar mig utmärkt eftersom jag inte är så intresserad av mat. Går liksom inte upp i detaljer, smaker eller finesser. Frågar du mig vad en lökskalare är så ser jag förvirrad ut.

Dock ska kidzen ha mat på bordet. Varje dag till och med. Även om de gillar blodpudding så uppskattar de inte det varje dag. Tyvärr.

Här är bloggen som hjälper mig på traven. Genom att publicera mat mer eller mindre varje dag får jag en möjlighet att bara sno rätt av. Göra ett veckoschema och vara nöjd. Nästan som att få en matkasse levererad vid dörren.

Men bara nästan.

De här kladdisarna tvingade jag precis Mr Underbar att göra. Han ställde upp. Tror inte ens att han tvekade på hanen en enda sekund. Jag bara bad, visade och vips stod de på bordet.

Det är kärlek!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Tips för matätare

  1. Veronica on said:

    Väldans trevlig blogg det där! 🙂 Kladdkakemuffins går inte av för hackor!

  2. nelevi on said:

    Okej, sa vi gjorde de i morse. Forsokte into tanka pa hur mycket socker och choklad de innehaller… Men herregud vad gott de var! Verkligen supergoda alltsa! Med lite gradde och en jordgubb pa toppen ser det nastan ut som en liten tomte. Far jag komma ihag nar Julen narmar sig…

Kommentera

