Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

En uppdatering från en stilla tentafest

Det är ju inte som förr i världen. Då tentan gjordes, huvudet tömdes, benen skakade färdigt och armen värkte av skrivkramp. Då hela gänget drog till McDonalds för att åter intaga sina välbehövliga kalorier, undvika att prata om de där svaren man gärna ville ha svaret på och planera outfit till kvällens fest. Som så ofta en fest i spontana tecken. För vem trodde att man skulle komma ut ur andra sidan tunneln. Överleva veckor av intensivt pluggande och faktiskt fortfarande stå på benen.

Dagen efter stod man inte på några ben…

Kvällens efterfest började nedtryckt i soffan. Det var Spy Kidz 3 på tvn och lika många kidz i soffan. Lilleman var mysnödig och hängde på armen. Popcorn poppades och Mr Underbar bankar fram ett nytt golv i det kommande nya sovrummet (ja, jag mister nu mitt eminenta gästrum. Jag sörjer). Det där glaset vin jag samlat ihop mig till blev endast till en tom box i skåpet. Nästan mer störande än en tom mjölkförpackning i kylskåpet. Vem är det som gör sådana saker? Vem vill mig så elakt.

Så nu sitter jag och hänger sittdåligt vid köksbänken. Knaprar på överblivna popcorn och dricker vatten. Kallt vatten, men ändå vatten.

Tja. Jag vet att jag kommer kunna stå på benen i morgon i alla fall…

Single Post Navigation

Kommentera

