Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering hotellhelgen

Har ju varit i Rostock på möte. Resor betyder hotell. Hotell betyder frukost och kuddeinlägg här på bloggen. Så även denna gång. Håll i er för nu kommer det nog ett par utropstecken.

Fatta! Kudden var inte hög. Inte knölig. Inte hård. KUDDEN VAR BRA!!! Så bra att jag sov som ett barn mellan 22.30 och 6.30. Vaknade inte en enda gång. INTE EN ENDA!! Till halv sju på morgonen. Fattar ni hur sent det är? Fattar ni att jag inte tror jag har sovit så länge på… På… Jag vet inte ens när på. Så länge sedan är det.

När jag vaknade hade jag sedan INTE huvudvärk på hela dagen. Jag tror inte ni förstår storheten helt här. Ett hotell med en okej kudde. Det har jag inte varit med om. Jag saknade inte min egen kudde en enda gång. Jag sov. Som en stock. Fast, säg inte det till Mr Underbar för det var visst lite krupp där hemma.

Då går vi raskt över till hotellfrukosten. OMG!!! Både Nutella och honung. Riktigt bra urval bland brödet samt goda ostar utan den plastiga känslan. Med smak. Och marmelader i massor till det. En stor flaska mineralvatten kunde man ta med sig till bordet samt en egen termos med kaffe. Hallå! Det var en riktigt bra hotellfrukost. Sedan fick jag höra att man kunde beställa både omeletter och cappucino, men sådant är jag alldeles för feg för att fråga efter så jag tog lite mera Nutella. Det gick bra det också!

Vilket ju var väldigt bra eftersom omständigheterna gjorde att jag endast åt just frukost igår. Så det var tur att jag åt mycket. Var en anings hungrig när jag vaknade upp i min egen säng imorse. En anings.

Så, Rostock har jag ingen aning om. Inte heller Berlin. Där var det mera konferenshäng med datorn i knäet i väntan på att bussen skulle komma. Men jag rekommenderar hotellet. Varmt!

Single Post Navigation

Kommentera

