Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ego-dagen på shoppingkontot

Igår sprang jag genom staden för att hinna med bussen. Hade lunchat med extremt trevlig ex-kollega och var i högt humör.

Så högt att jag inte bangade för en rea-skylt. Även fast jag bestämt mig för att spara alla pengar till annat än sådant till mig. Tänkte att smycken är alltid trevligt.

Så jag köpte utan att titta på prislappen (det var ju rea!). Beställde gravyr och ordnade med presenter. Sade faktiskt nej till ett ursnyggt armband bara för att det inte var barnvänligt (magnetlås, aldrig bra grejor).

Ska hämta smyckena på tisdag. Lovar bildbevis då.

Nu ska jag bara komma på vad för ursäkt jag ska ha för att jag spenderade en massa pengar på bara mig. Utan att vara vettiga saker. Typ en klocka är ju vettig. Eller en ny tröja. Fast skåpet är fullt.

Nej, jag kommer bort från ämnet. Vettiga ursäkter när skåpet är fullt. Eller, jag menar. När man faktiskt kan köpa böcker istället. Eller kontorsmaterial… Mmm, kontorsmaterial.

Nu tror jag bestämt jag måste gå ned och ta en bild på mitt kontorsmaterial, även om det nu drog iväg åt ett helt annat håll. Fick bara en tanke där.

Jag kanske shopoholic när jag är skrivardeppig? Kan det vara så?

Single Post Navigation

Kommentera

