Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Feststassen är packad

Jag ska på fest! Riktig fest med tre-rätter, tal och finkläder. Ikväll liksom!

Så, igår när jag rasade runt i huset, flyttade på piano och kökssoffa, städade och underhöll barn samtidigt snurrade tankarna. Vad har man på sig på fest? Kommer jag i en klänning? Är högklackat bara inte för mycket? Hur mycket packning kan jag släpa på?

Lilla Hjärtat var inte sen att komma med råd. Han beordrade mig i den ena klänningen efter den andra. Bytte skärp, bara för att byta tillbaka. Han var den som kom med rådet att ta med en liten väska för ”det är bra om pappa kan nå dig på telefonen.” Han ska nämligen också på fest. Också med tre-rätter och tal. Disputationsfest där med, fast på ett annat håll i stan.

Nu är stora väskan med. Jag är bekymrad för skorna och sminket, men klänningen gled på. Som alltid är jag bekymrad för minglet. Gillar ju inte mingel så värst. Får smyga in lite sent och hoppas på att jag ser någon jag känner direkt. Slänga mig på den personen och sedan inte släppa taget för allt var tygeln är värd. Den kan vara värd rätt mycket i mingelläge.

Men ni fattar. Fest i kväll, barnvakt där hemma och klänningen är med.

Bra fredag det här!

Single Post Navigation

Kommentera

