Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Nu är det slut på natt-tjafset!

Klockan tre i natt fick Mr Underbar nog. Väldigt nog. Efter att ha vankat runt med Lilleman som var oförklarligt arg och sur samtidigt som Sötnosen krävde frukost och Lilla Hjärtat ville ha uppmärksamhet fick Mr Underbar helt enkelt ett smärre frispel.

Han tände alla lampor i hela huset. Drog ut kläderna ur garderoberna och beordrade barnen att klä på sig (vilket de gjorde utan att ens beklaga sig). Sedan belamrade han bordet med frukost och krävde mat tysta munnen. Var det nu så att de verkligen ville upp och vanka på natten så var det väl ändå lika bra att dra igång dagen. Inne från sovrummet kunde jag höra hur barnen var konfunderade men fann sig i det. När jag gick var det fortfarande tänt, ungarna vakna medan Mr Underbar hade däckat. Jag smög iväg till bussen.

Det är jag som hämtar på dagis idag. Jag vet att ungarna kommer vara så trötta att ögonen går i kors. Jag vet att jag får laga mat med tre skrikande kidz runt benen. Som en vanlig torsdag toppad med sömnbrist.

Och i natt är drar samma visa igång igen.

Någon som har lust att vara barnvakt?

Single Post Navigation

Kommentera

