Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Underbara bloggläsare

1. Granntjejen som hörde mina barns förtvivlade utrop om mera post i ”komposten”. Idag låg där två väldigt söta kuvert med hjärtan på. Ett till Sötnosen och ett till Lilla Hjärtat. Stor glädje för alla inblandade. Pedagogisk som jag är försökte jag förmedla hur viktigt det nu var att man svarade med ett brev tillbaka. Sötnosen köpte det direkt. Ville måla och skriva. Lilla Hjärtat körde mera med stilen ”det är till mig breven ska komma”. Vi får se vem som vinner den kampen. Tack!

2. Den helt riktiga författaren som tyckte synd om mig (eller, gjorde hon nu verkligen det? Var det inte mera som sådan att hon bara ställde sig på min sida? Jag vet nog inte helt riktigt skillnaden..) och frågade vad hon kunde skaffa för signerad bok på bokmässan. Nu är jag inte heller helt klar över om hon ville säga ett par gånger till ned i mina öppna sår att hon minsann ska på bokmässan medan jag minsann ska på loppis, men hon var ju vänlig nog att fråga (faktiskt tror jag hon är väldigt vänlig för hon verkar verkligen vara väldigt vänlig (minns min recension av hennes bok för inte så länge sedan)). I stundens hetta kunde jag inte för mitt liv komma på en enda författare. Inte en enda (jag jobbar visst inte så bra under press), men plötsligt så mindes min lilla hjärna ett blogginlägg (ett av miljarrderrs om bokmässan) att någons mormor sagt att man inte skulle flörta med Jan Guillou. Han var visst lite svårtflörtad. Nu fick jag inte helt ihop logiken med just mormoderns påstående, men det var det enda namn jag kunde klämma ur mig. Den kära författarkvinnan sade direkt att hon antog utmaningen och kommer hålla mig uppdaterad i ärendet. Där jag nu befinner mig på loppisen. Sådant tycker jag är roligt. Mitt i all tristess att jag inte ska åka lättar detta upp. Så, TACK, Sofia!

Single Post Navigation

Kommentera

