Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Medan alla talar om bokmässan…

..medan alla pratar och bloggar om vilka stay-ups de ska ha, vad som kommer hänga med i packningen samt färgkodade scheman över mässlokalen gör jag allt för att inte lyssna. Inte läsa. Inte tänka på mässan alls. Tänker istället att det var ju väldigt bra att jag slapp fundera över vilken lilla svarta jag ska dra på mig inför Park, vilken cool min jag ska antaga när jag småpratar med en förläggare och som bäst funderar på hur jag ska komma in på just mitt manus. Eller, vilket av manusen jag ska börja med. Jag slipper helt enkelt både raka benen, noppa ögonbrynen och skämmas över mina spruckna nagelband.

Där jag ska vara är det ingen som bryr sig. Loppmarknad med barnkläder. Det enda som folk har för ögonen är billigt och bra. Inte mina ögonbryn.

Jag slipper också kånka hem på kassar av böcker. Signerade som osignerade. Tänk vilken tid jag kommer ha till övers när jag inte kommer surfa in på nyupptäckta författarwannabees som jag bara råkade ha massor att prata med om. Sådana som har samma intresse och drömmar som jag. Som kommer ur vitt spridda människoöden, olika livsstilar och ändå drömmer vi om det samma. Det slipper jag ju nu vara med om. Jag behöver inte gasta ut mitt grattis på FB inom en snar framtid när samma slags författarwannabees har signat deras första kontrakt. En kontakt de snappat upp på just bokmässan. Och tänk att inte behöva välja mellan alla releasefester som kommer dimpa ned i brevlådan här framöver. Det är ju bra bara det.

Nej, jag ska räkna mina räkneuppgifter i MBA i kväll. Märka upp de sista kläderna inför söndagen och undvika allt vad som bloggande heter. Läsa andras bloggande alltså. För att inte tala om att inte engagera mig i FB. Inte alls engagera mig.

Och så tror jag att alla tåg drabbas av signalfel i södra Sverige.. Jag tror bara det…

Single Post Navigation

Kommentera

