Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

So not Bokmässe-peppad

Nej, jag ska inte på bokmässan. Jo, det har länge varit en dröm. Nej, det blir inte av i år. Ja, jag ska på loppis och sälja barnkläder.

Om jag är bitter? Inte alls (väldigt darrig stämma). Det kommer flera år (gör det?). Då minsann är det jag som minglar runt bland bokmontrarna, pitchar alla mina manus och skrattar högt och bullrigt (jojo!). Då är det minsann jag som stänger Park och slänger in nyckeln genom (det antagligen stängda) fönstret. Då minsann!

I år blir det inte så. Tänker blunda varje gång jag läser en blogg med bokmässepepp. Om vad man ska ha på sig och hur roooligt det ska bli. När allt är över och Göteborg har fått tillbaka sin stad igen får jag blunda varje gång jag läser en blogg om hur mycket förlagen drägglade över just den och det wannabee-författaren och manuset. Vilken kemi som utspelade sig mellan redaktören och wannabee-författaren. Att alla bloggare var på plats och kan just blogga om det.

Jag misstänker att ni gör det länge och långt. Grottar ner er i all extas ni kände när ni var i samma rum/sal/aula/katedral som en massa andra människor med samma intresse. En hel gigantisk samlingsplats för likasinnande.

Som jag sade. Jag är inte alls bitter.

Så, ha det så trevligt! Pitcha på, umgås och skratta. Drick ett glas bubbel och tänk på lilla mig. Blogga, twittra och facebooka om det så kan jag kanske öppna ena ögat på glänt när jag kommer hem från loppis. Bara kanske, kan jag det…

Single Post Navigation

2 thoughts on “So not Bokmässe-peppad

  1. Veronica on said:

    Jag kan ge mig på att det är du som minglar där nästa år, i en perfekt outfit, nätverkande och med ett bullrigt skratt letar du dig fram genom montrarna.
    Det är du, nästa år…!

Kommentera

