Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Söndagmorgon

Sitter fullt påklädd framför datorn. I natt har jag (trots kudden) sovit sju timmar. Jag tror till och med jag fick dem utan bindestreck  emellan. Snart kommer frukosten och därefter taxin.

Tiden i Maastricht är över. Det är en fin stad. Jag tror jag även drar till med det värdeladdade ordet sjukt fin stad. Fina uteserveringar, mycket shopping av varierande slag, bra gångvägar till konferensen (det behöver de flesta turister kanske inte bry sig i men man vet aldrig) och bra hotell. Maten är också bra. De stunder jag inte tillbringade med banan som middag och datorn som huvudkudde.

Om en timme börjar jag trassla mig genom Europa för att ta mig hem. Det tar egentligen bara två timmar med flyg. Men inte idag. Vi ska till och med mellanlanda. Går allt som det ska är jag hemma till middag.

Då får jag höra med mina barn hur cirkusen var. Hur kulturnatten var och hur simskolan gick. Jag hoppas jag får alla svar innan de somnar och måndagen drar igång.

Ha det så skönt denna söndag i september!

Single Post Navigation

Kommentera

