Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur blidde det då med plugget?

Tja. När jag väl pressat i mig min banan och slukat allt som fanns i barskåpet (hotellstädarna måste ju tro att jag är en kamel eller något då jag får i mig allt deras vatten samt cola på en kväll. För att sedan fortsätta nästa kväll på samma sätt. Vad de inte vet är att jag önskade att det fanns ännu mera vatten när jag vaknar om morgonen) tog jag fram datorn och öppnade manus 2.

Sedan var jag fast. Det sprang iväg fyra timmar. Inte för att jag hade speciellt mycket lust att läsa MBA. Jag hade mera lust att skriva. Så jag struntade högaktningsfullt i MBA. Får säkert ångra det beslutet senare. Då sade jag till mig själv på skarpen att läsa MBA på flyget. Det blir bra, sade jag.

Och lade mig i badet. Och det var varmt. Jag trodde inte att vatten från kranar kunde bli så varmt. För det var det. Jag var kräftröd och väldigt yr efteråt. Tror jag klarade av att ligga i badet cirka tre minuter. Inte direkt den där avslappnande njutningen jag hade sett framför mig.

För att upptäcka att jag inte kunde sova. Klockan tickade iväg och jag sov inte. Inga barn i närheten, ingen man som snarkar (okej, det gör han inte, men ni fattar). Allt var lugnt och tyst.

Antagligen för lugnt och tyst. När jag väl somnade upptäckte jag att jag hade det med att vakna väldigt tidigt. Så nu sitter jag här med datorn i knäet. Tänkte läsa lite manus 2 innan frukost. Har gjort mig en kaffe och druckit en stor vatten. Stora svarta ringar under ögonen.

Behöver vila mig i kaoset när jag kommer hem!

Single Post Navigation

Kommentera

