Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Allt man går miste om när man inte är hemma

I skrivande stund är jag på väg till sydligare breddgrader för fem dagar av arbete. Planen på fritiden i lugn och ro på hotellrummet är naturligtvis MBA (som drar igång i ett högt tempo) samt läsa igenom manus 2 för att kunna sända iväg till testläsare (om jag törs, jag vacklar lite, timme för timme, dag för dag).

Barnen ska med mormor på cirkus.

De har aldrig varit på cirkus. Jag gillar inte cirkus. Har aldrig gjort. Men jag vill så otroligt gärna gå med mina barn på cirkus. Se hur Lilla Hjärtat reagerar på clowner (han har tendenser till fobi på området), hur Sötnosen sätter händerna för öronen för det höga ljudet och hur Lilleman jublar med djuren. Jag vill inte se cirkusen. Jag vill vända mig om och se på mina härliga barn. Stoppa in bilderna i hjärtat och kunna plocka fram dem lagom till de blir truliga struliga tonåringar.

Nu blir det cirkus utan mig. Det enda jag får med mig är nog ett sms som säger ”allt är jättebra. Cirkus rolig. Puss”. Det blir min upplevelse.

Min tid borta från barnen.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Allt man går miste om när man inte är hemma

  1. SysterYster on said:

    Tror inte att Sötnosen är något älskare av cirkus heller. Mormor är nästan blå om armarna efter att (de där hemska) clownerna gjort entré. Efter pausen fick Mr Underbar gå hem med de två minsta, medan Lilla Hjärtat fascinerat satt kvar. Han kanske ska bli cirkusartist?!

    • Hon gillar ju inte det där med höga ljud. Sedan hörde jag att hon hade våldsamma mardrömmar om just clowner så det var absolut ingen hit. Tur att mormor var där så Mr Underbar kunde gå hem med de två små. Ska dock bli kul att höra vad Lilla Hjärtat säger om cirkusen när jag en gång kommer hem.

Kommentera

