Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur gick nu bröllopsmiddagen?

Vi hade jättetrevligt, jättegott och jättetyst och skönt. Precis som det ska vara nära man äter ute utan barn.

På bussen hem ringde Lilla Hjärtat. Storgråtandes. Ont i örat och kunde inte sova. Det var det där alternativet jag inte räknade upp. Sjuka barn efter middagen.

Natten har varit i nattvakets tecken. Och lite ångest för att jag snart sätter mig på planet och flyger bort mot sydligare breddgrader. Lämnar sjuka barn hemma med ensam Mr Underbar som således aldrig får sova. Jag brukar ha dåligt samvete när jag är ute och jobbar, men nu blir det ju etter värre.

Jaja, det var som sagt en trevlig bröllopsmiddag!

Single Post Navigation

Kommentera

