Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

På väg mot vuxenroligt

Ska träffa Mr Underbar på stan om cirka en timme. Vi ska ha bröllopsmiddagfirande. Eller ja. Vi hoppas ju på att kunna hålla middagen idag. Än är det mycket som kan lägga krokben för oss. Barnvakten kan bli sjuk. Våra barn kan bli sjuka. Vi kan bli sjuka. Alternativt, bussen kan bli sen, maten brinna upp. Flera alternativ? Name it, så kommer det att hända.

Visserligen lite sent bröllopsfirande. Jag har för mig att själva bröllopsdagen var för lite mer än en vecka sedan (har inte kollat inskriptionen i ringen, men jag har ett litet minne om den dagen), men hej, man får vara glad att vi kommer iväg innan nästa bröllopsdag.

Jag tänker japansk, prat utan störande element och kanske, men bara kanske, en liten present. Från mig till Mr Underbar. Det är han värd!

Nu, novellresearch innan klockan slår 17.30.

Single Post Navigation

Kommentera

