Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Mormors tips till att kapa i svängarna

Många undrar hur jag hinner så mycket i vardagen. Jag står ofta lite förundrad inför den frågan. Vad då hinner? Vad är att inte hinna? Det handlar ju bara om bra prio-listor och borra ned blicken i golvet och köra tills man är klar.

Så kom mamma förbi idag. Hon skulle vara barnvakt åt två barn medan jag drog på ridning med Sötnosen. Det slutade med att hon bara var barnvakt åt Lilleman för Lilla Hjärtat hittade två kompisar som han drog vidare med för en timme studsmatta.

När jag kom hem var ogräset borta.

”Men vadå? Vad skulle jag annars göra medan Lilleman stod vid busken och åt vinbär?”

Tja, vila på solstolen och njuta av solen? Läsa tidningen, som hade sin premiär i brevlådan just idag? Äta vinbär tillsammans med Lilleman?

Nope. Inte alls. Hon går på min linje. Utnyttjar tiden på bästa sätt. Visst, det är mycket skönare att njuta av solen. Det är givet. Det är bara mycket bättre att rensa ogräs i solen.

Den där tidskapargenen kommer visst inte från främmande…

Single Post Navigation

Kommentera

