Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Picknick i Humlegården

Är på väg till Humlegården för picknick med årets debutanter. Nej, ingen debutantbal.. Picknick!
Hade lagt fram klänning och läderjacka igår kväll. Var väldigt nöjd med mitt beslut. Snyggt, poppigt och ändå lite uppklätt. Ni vet…
Fem minuter innan bussen skulle gå upptäckte jag att det regnade och var tio grader. Full panik utbröt! Man vill ju inte blåhuttrar när man minglar. Ingen plan B på kläder hade jag heller.
Vad kan jag säga… Det är inte poppigt, inte matchande eller vidare snyggt. Mera lantisen kommer till storstan.
Och när bussen trillar in mot de centrala delarna inser jag stt min regnjacka kommer vara allt för varm och premiären av strumpor och jeans absolut kunde skjutas upp ett par dagar till.
Ja ja, jag får ta det som en kvinna och låtsas som det regnar!
Ses vi?

Single Post Navigation

2 thoughts on “Picknick i Humlegården

  1. Kul att träffa dig i dag! Hoppas vi ses igen

Kommentera

