Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Sköna kommentarer från sköna läsare

Det är ju faktiskt så att det fortfarande gnager. Det där som dagisfröken sade. Jag vet att det inte borde göra det. Jag vet att mina barn har det bra där på dagis, men ändå…

Vad betyder det? Är jag fallen ur en kvinnofälla direkt från 1800-talet eller tror jag egentligen inte på hela den här ”vi tar hand om ditt barn så kan du jobba”-verksamheten.

Jag vet inte…

Jag vet dock att jag fick sköna kommentarer från sköna läsare.

Bland annat att ”Pft… good enough parenting is the shit!” Det får mig både att skratta och hålla med. Vem ska göra sig själv som perfekt? Vad är det vi tror om oss själva och modersrollen egentligen?

Eller varför inte ”man ska inte ha dåligt samvete för det man betalar för. man blir inte sämre mor för det. moss”. Framför allt gillar jag att kommentaren avslutas med ett ”moss”.

Vidare får jag totalpepping ur ”du har betalat, det är hennes jobb, dina barn har det fint, ni jobbar för att resten av er värld ska rulla runt – så kasta det över ryggen och ta det för var det är – hennes tråkiga inställning och inte din 🙂”. Det ÄR ju så sant. Varför kan jag så bara inte släppa det nu? Varför kommer jag gå där och bara ”mina ungar går till tre på fredagar, men andras går till ett.”

Till och med från andra sidan jordklotet, där kära Chris i manus 1 går runt och är karlakarl, kommer uppmuntringen ”Don’t feel guilty, there’s no point really. As long as the kids are happy and you ‘know’ you’re doing the right thing, don’t let anyone tell you anything different!” Till och med down under fattar man vad allt det där går ut på. Det dåliga samvetet och onda plågor av tidsnöd.

Tack för kommentarerna. Speciellt skönt var det att alla inte kom från mammor, vilket jag annars hade trott (som fångad i min kvinnofälla från 40-talet jag nu är….). Ej heller bara från kvinnor.

Imorgon är en annan dag!

Single Post Navigation

Kommentera

