Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Bröllopsdag just idag!

För sju år sedan tågade jag upp för altargången i Mariakyrkan, Ystad. Blicken var rakt riktad nedåt. Inte för att jag var blyg och generad. Även fast många aldrig sett mig vare sig sminkad eller i klänning förut. För att inte tala om uppsatt hår. Jag tittade neråt för att leta efter förrädiska gropar efter gravnoteringar i kyrkgången. Gropar mina (inte så) högklackade skor med största sannolikhet skulle borra sig ned i och få mig att stupa på näsan. Det vill man inte uppleva på sin bröllopsdag.

Framme vid altaret väntade en skakig Mr Underbar, för dagen uppklädd i frack och stajlat hår. Kyrkan var proppfull av släkt och vänner för världens alla håll. Är det något som är roligt med att gifta sig så är det just att få samla alla gäng man hakar med i längs åren.

Sju år sedan… Det känns som i går samtidigt som för väldigt länge sedan. Tiden går när man roligt, som man säger.

Hur vi ska fira? Tja, Lilleman är sjuk och jag fick den stora äran att stanna hemma. Bilen som vägrar starta ska naturligtvis på besiktningen. Jag är glad för att jag slipper be om hjälp att rulla in bilen i deras verkstadslokal. På kvällen ska Sötnosen på sin ridning.

Om jag ser Mr Underbar under dagen? Troligtvis inte. Men antagligen hinner jag med att se honom en annan dag under de nästkommande sju åren. Och lite därtill.

Puss på oss!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Bröllopsdag just idag!

Kommentera

