Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Telefonen blev sur och gick hem

Efter det galna skyfallet igår hänger det fortfarande kläder runt om i huset på tork. Pengar ligger och torkar på tvättställning (hur får folk sina tvättade pengar torra egentligen?), mina anteckningsböcker är skrynkliga och uppvikta och sätet i bilen är fortfarande blött (vilket jag fick erfara när jag satte mig där igen här i morse).

Telefonen låg i väskan i sitt fodral. Näst efter datorn var den mest skyddad av allt annat. Den blev bara lite sur av allt ståhej och packade ihop. Kopplade på ficklampan (eeehh? liksom, ficklampa?) för att hitta vägen i mörkret och lade av. Helt. Den är svart. Inget fungerar. Förutom den där lampan då. Den lyser sig stark även om batteriet är bortkopplad. Den har lyst hela natten och den ligger här bredvid mig och lyser på. Fast telefonen är svart och tyst.

Jag fick min första telefon när jag väntade Lilla Hjärtat. Alla sade att det var bra att kunna bli nådd när man får barn. Kunna ringa när det är dags att åka på BB. Jag var tveksam. Det där, det löser sig alltid. Vad ska jag ha en telefon till? Att alltid vara påloggad, alltid kunna bli nådd. Det passar inte riktigt mig. Så jag glömde den lite här och var. Använde den nästan aldrig. Och verkligen inte när det var dags för BB.

Idag, fem år senare, är det annat ljud i skällan. Jag känner mig naken, ja närmast sviken, av att min telefon har lämnat mig. Tänker på alla samtal jag skulle ha gjort idag. Den avtal jag har på eftermiddagen. Tänk om jag kommer sent och inte kan meddela mig? Jag tänker på alla mail jag inte kan läsa i helgen. Alla ordrar jag inte kan ta tag i på en gång. Vänta tills på måndag…  Tänker inte så mycket på alla som inte kan nå mig. Ärligt talat så ringer den inte så ofta. Förutom just nu kanske då jag har en annons på blocket. Äsch, det hade jag inte tänkt på. Och jag tror inte de läser mim blogg heller….

Så, försöker ni nå mig och tror att jag ska svara på mail, Facebook eller i telefonen. Så blir det inte. Pröva min hemtelefon istället.

Vad numret är? Inte en aning…

Single Post Navigation

Kommentera

