Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Löneavdrag!

Så hände det igen. Skyfallet. När det blev lovat att inte komma något. Naturligtvis tror jag på meterologernas väderkartor. En sol är en sol. Det var en sol på kartan när jag kollade.

Det var bara ingen sol över mig när jag stod mitt på parkeringen efter att ha handlat mat i massevis. Återigen fick jag sätta mig plaskblöt i bilen och förbanna mina vita byxor. Förbanna lite annat också, men det behöver vi inte ta i detalj.

Det blir svarta byxor hädanefter! Hör ni det! Svarta!

 

Single Post Navigation

Kommentera

