Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur tänkte de nu?

Satt och torkade mig efter den nätta lilla regnskuren. Såg på vädret på tv. Det var sol på hela kartan. Trevligt. Hon började dock med att beklaga att de missade den där regnskuren som kom över delar av Studentstaden igår.

Missat?! Missat?! Jag cyklade till knäna i vatten. Det öste fullständigt ned i en halvtimme. Bilar flöt i viadukten. Och där står hon i sin röda dräkt, torra hår och icke rinnande mascara och bara: Hoppsan sa, den missade vi visst. Jaja. Lite regn är bra för blommorna och i morgon blir det sol.Det vet vi med säkerhet.

Finns det avdrag för meteorologer? Får de lön efter bäst gissande under året? Det där molnet måste ju ha varit knallsvart på alla radarbilder. Arlanda måste ju ha trott att det var ett invaderande UFO som kom över dem.

Jag fick i alla fall reda på att det regnade som absolut mest precis, PRECIS, där jag cyklade. Så min teori om Gud håller fortfarande. Kompenserade det med en timmes lekpark med barnen efter maten.

Är allt förlåtet nu?

Single Post Navigation

Kommentera

