Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Svamputflykt de luxe

Igår var vädret för vackert för att sitta in i. Så jag packade med mig kidzen och drog till skogs efter maten. Med mig hade jag två kakor vardera och en liten svampkorg.

Korgen var sorgligt för liten. Sorgligt. OMG det finns svamp i skogen! Sådana sjuka mängder att jag fick helt hjärtklappning att måste vända mig bort från svampen och låta den stå, för att:

1. Korgen var sorgligt liten

2. Vi har svamp kvar från förra året.

3. Det är ju själva samlandet som är grejen.

Vi kunde inte ens sitta och fika där på svampstället för allt jag såg var det gula havet jag inte plockade med mig i fickorna. Som tur var sprang vi in i grannarna på väg hem. Jag mer eller mindre beordrade dem att gå till stället och plocka rent. Så jag kunde sova gott i natt. Med allvarliga ansikten lovade de att göra det.

Få kolla upp om de lovade sant ikväll…

Single Post Navigation

Kommentera

