Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

När man går fel har man hittat rätt

Alltid när jag är ute kör/cyklar/går tänker jag: det här känns ju helt fel. Jag måste nog svänga höger. Ja, höger bli bra.

Och sedan är jag vilse. På riktigt vilse. Så där att man måste fråga om hjälp. Först när jag återvänder till brottsplatsen inser jag (återigen) att jag skulle slagit in på den vägen som kändes fel.

Idag körde jag in bilen till service. Det är inte första gången. Varje gång kör jag vilse. Hamnar på fel sida av järnvägen och där blir jag stående. Denna gång tänkte jag: Det här känns ju helt fel. Inte heter väl vägen så där? Och så svängde jag vänster.

För att hamna helt rätt. Ingen kunde bli mer förvånad än jag.

Det är ungefär som när man var ung och chansade vilt på vilken typ av kille som skulle vara ens pojkvän. Jag är ju denna slags människa och då passar jag bara ihop med skoggshuggartypen/affärstypen/festartypen/nörden. Aldrig att man tog några svängar förbi den fastställda typ-normen.  Korkat egentligen, då man verkligen inte vet vem man själv är. Man tror ju bara att man väljer rätt väg. Tar höger där man skulle kört rakt fram. Bara för att…

Det är ju först när man säger till sina kompisar – han är verkligen inte min typ – som man hittat rätt. Då mannen med tubsockar, skägg och håret på ända faktiskt är Mr Underbar. När man vågar chansa, bryta mönstret och satsa.

När man inser att man samlat på fel typ, då har man hittat rätt.

Single Post Navigation

Kommentera

