Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Förstakapitelanalys av Ann Ljungberg

När lektören och skrivarcoachen Ann Ljungberg firade rund födelsedag gav hon oss alla en fin present. Lika många jordvarv på jorden, lika många procent på hennes erbjudande.

Jag siktade snabbt in mig på en rejäl lektörsgenomgång, men si det hann jag inte med. Istället bokade jag in mig på en förstakapitelanalys. Efter moget övervägande skickade jag sedan in mina första nio sidor av manus 2, den med Nate och Ingrid.

Jag har haft två testläsare till just det kapitlet. Lika många var åsikterna när jag fick tillbaka kommentarerna. Lika spridda som olika.

Nu ska det bli intressant att höra Anns åsikt. Nervöst? Ja, väldigt. Spänd? Otroligt. Intressant? Jajamänsan!

På fredag har hon sagt. På fredag…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Förstakapitelanalys av Ann Ljungberg

  1. Oj vad spännande!

Kommentera

