Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Total bokbesvikelse

Jag har alltid läst massor av böcker. Det ligger i böcker i travar hos mig. Inte ens dammiga. Jag har alltid hunnit igenom högen och så fyller jag på med nya. Biblioteket är mitt andra hem och han där kan mitt lånenummer utantill (glömmer alltid det där lilla plastkortet).

På sista tiden har jag inte haft just tid att läsa. Saknar det enormt. Tittar på mina (dammiga) högar av böcker och saknar bläddra i dem. Planera vilken jag nu ska börja läsa. Rekommendera böcker för andra.

För cirka två månader sedan var jag ute och reste i tjänsten. En bok med i väskan. Och en sådan underbar bok. Speciellt själva skrivsättet. Jag skrattade högt flera gånger och var tvungen att läsa om vissa meningar bara för att se hur hon hade fått till det.

Glad blev jag när jag upptäckte att hon skrivit flera böcker. Så jag lånade en radda när biblioteket öppnade igen. Såg fram emot läsupplevelsen.

Bara för att bli så otroligt grymt besviken. Historien var nada, skrivsättet var inte där. Allt var bara trist och intetsägande. Självklart läste jag klart och funderade lite.

De böckerna var bland de första hon skrev. Boken jag läste på tjänsteresan var hennes senaste. Det är ju uppenbart något om den där snacken. Att man lär sig så länge man lever. Att skrivandet är något biologiskt som omformas med träning och lärdomar. Kanske också med hjälp av den fasta handen av en trofast lektör/redaktör.

Det gäller ju bara att bli accepterad författare så man får visa att man kan utvecklas. Formas och bli riktigt kalasbra.

Det är ju bara att bli accepterad…

Single Post Navigation

Kommentera

