Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Så drar hösten igång!

Mr Underbar väckte familjen med att rusa på toaletten. Och nu är han instängd där. Inga detaljer…

Det betyder att jag inte får lugn och ro på jobbet. Ingen kaffe, ingen OS på radio och inte klar med referenserna för sommaren, som planen var.

Istället ska jag skola in två barn bland hundra andra hysteriska barn. Det ena barnet går det jättebra för. Det andra fick jag muta för att ens prata om dagis. Tredje barnet har det hur bra som helst. Sjunger alla sånger för de nya barnen så de ska veta exakt hur texten är. Visar alla gömställen och hur sagan slutade. Väldigt vänligt. Flickorna, givetvis. Han går in för flickorna.

Ja ja, nu har jag mailat iväg att jag inte kan komma in på jobbet idag. Jag har kollat status på tävlingen (rösta idag igen, det går! Jag ligger på andra plats och jag behöver alla röster jag kan få!!) och kaffet är kokat.

Bring it on!

Single Post Navigation

Kommentera

