Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Inskolning…

…går inget vidare. Sötnosen är så ledsen att det rent av skär i mitt hjärta. Hon har ont i magen, brister ut i stora gråtattacker bara vi pratar om dagis och gör allt hon kan för att vara hemma.

Det enda jag säger: ”Det blir bättre imorgon”, men jag vet ju att det inte blir det. Kanske om en vecka. Kanske längre, men inte imorgon.

Och för henne, den söta lilla treåringen, är tidsbegreppet nästa vecka en evighet. Något hon inte kan förstå eller greppa.

Vad ska vi göra? På dagis ska hon ju och det gick så otroligt bra på hennes förra avdelning. Nu vill hon inte ens hämta brorsorna för hon är rädd att vi ska lämna henne där.

Vad göra, vad göra?

Single Post Navigation

4 thoughts on “Inskolning…

  1. Kram på dig Eva. Kommer ihåg hur det var. Många morgonar gick jag iväg till bussen med tårar i ögonen men trots allt har jag fått en väldigt stark dotter (som ibland driver mig till vansinne).

    • Tack! Det behövdes lite pepp! Det är tufft, men jag är ju säker på att dagiset är bra. Både för henne och för oss. Det är tufft just nu, men jag tror ju att det blir bra. Det är ju bara det att hon inte tror det.
      För Lilleman går det jättebra!

  2. Huvva, stackars liten. Och stackars er. Hoppas det känns bättre i magen snart!

Kommentera

