Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Snart slut på semester…

… och jag är tröttare än någonsin.

Trött så att påsarna under ögonen hänger och släpar med marken. Trött så att käklederna ständigt gäspas ur led. Trött så att jag ser fram emot den väldigt hektiska hösten med massor av nya arbetsuppgifter, inskolning på dagis och MBA-studier.

Inget kan gå upp emot denna sommar.

Vi har haft det bra på många sätt. Jag ska verkligen inte klaga. Jag vet att man inte ska klaga, men jag är bara så trött.

Trött betyder ju också grinig. Grinig med högt tempo och tre barn betyder väldigt ofta utbrott. Det tycker ingen är roligt.

Denna sommar har vi varit mycket i bilen. Kuskat från släkting från släkting för att hinna med att träffa alla. Jagat runt ungarna på badstränder för att hinna med innan regnet. Kastat upp dem på fjället bara för att njuuutaaa. Inget med sovmorgon, träna, läsa böcker eller skriva noveller/manus. Inget av det jag annars använder mig av för att samla energi och hitta tillbaka till tankarna. Även bloggen har fått lida, även om den har det bättre än Nate och Ingrid i manus två…

Hela tiden med en förhoppning av att lugnet ska infinna sig. Att man ska ha tid till sina egna tankar, planeringar inför hösten och samtal med Mr Underbar.

Det har fortfarande inte inträffat. Även till trots av sena kvällar och väldigt tidiga morgnar. Som det är nu behöver jag semester på semestern om jag någonsin ska hinna sova ikapp.

Ja! Jag vet. Man ska inte klaga. Jag har mina fina tre barn med mig hela tiden. Så länge de springer, väsnas och skriker så betyder det ju att de har det bra. Man kan inte ha det bättre. Jag vet det!

Jag behöver bara sova för att fatta det också!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Snart slut på semester…

  1. Veronica on said:

    Nu ska jag börja läsa bloggar igen efter sommarens farande och flängande 🙂 Känner igen mig i det du skriver, vi har också suttit mycket i bil och hetsat in och ut med grejor på badstranden mellan skurarna. Men det har varit roligt! Nu kanske vi kan få till en träff också snart? Vi hörs!

Kommentera

