Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ett personligt refuseringsbrev!

Det är lite komiskt att man blir både glad, fladdrig och stolt när det egentligen handlar om en refusering. Meen, ett personligt sådant. Visserligen har jag absolut inget positivt att ta fasta på. Absolut ingenting. Men, liksom. Personligt brev!

Tack för läsningen, men jag avböjer en publicering. Manuset är mer skrivet som en reseskildring utan dramatik m.m. och gör sig kanske bättre så? Det är inte särskilt mycket nerv.

Den här typen av böcker kan utgöra bra läsning och du har valt en bra miljö som kan vara exotisk för många svenskar. Jag tror manuset behöver bearbetas vidare. Läs gärna läroböcker med tips för den här genren eller för den delen studera hur publicerade författare har gjort.

Dessutom tog deras läsning bara ett par veckor. Jag hade liksom inte ens börjat vänta…


					
Single Post Navigation

2 thoughts on “Ett personligt refuseringsbrev!

  1. Förstår att du tycker det är roligt med personlig refusering för det visar ju på att de faktiskt lagt ner jobb på att läsa och inte bara ointresserat kastar iväg en refusering utan att lägga ner något på det.

    Det var dock svårt att läsa refuseringen eftersom texten försvinner iväg, i alla fall i min webbläsare. Jag fick kopiera och lägga in i ett dokument för att kunna se vad det stod. Kanske kan ändra på det så att all text syns i din blogg.

    Fortsatt lycka till i ditt skrivande och dina förlagskontakter 🙂

    • Hej och tack för din kommentar. Jag ska genast ändra fonten och se om själva refuseringstexten syns bättre. Det kanske var rent Freudiskt att den inte syntes…
      Ja, det är kul att de har läst texten. Ibland undrar man ju. Han hade även kommentarer om själva följebrevet som jag funderar lite över och funderar på att blogga om för att höra åsikter om det. Som sagt, det tog cirka fyra veckor till svar och det är ju snabbt! Fortsätt läs min blogg så får du det till dels också..

Kommentera

