Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ännu mera glädje!

Häromdagen skrev jag om att Lilla Hjärtat höll på att gå upp i extas när Bandidos (skrev jag) vinkade till honom.

Idag hände något snarlikt.

Var på ett fikaställe där en ganska så dålig lekplats samt störtregn endast genererade riktigt hugade barn. Och så jag som stod hukande med min kaffekopp med kaffe som blev allt mer utspädd i regnet.

Lilla Hjärtat sprang rätt in i ett gäng av cirka tre personer (jag vet, gäng var väl att ta i, men de lät riktigt mycket!) på runt tio år. De höll på att videofilma korkade saker som den ena personer i sällskapet fick lov att utföra. Lite av Jackass-variant. Så där, låt oss se hur hårt vi kan smälla gungan mitt in i skrevet på dig och så filmar vi det, -aktigt.

Lilla Hjärtat var naturligtvis mäkta imponerad. Stora killar (och en tjej) har en speciell magnetiskt dragningskraft på femåringen. Så är det bara. Han ville vara med och leka, men jag tillät honom inte. Hindrade honom (utan att kaffet åkte ut).

Då gick han helt sonika fram till en av de coola killarna och bad honom ta fart på gungan. Man kunde verkligen se hur den coola killen slets mellan att vara väldigt cool inför sina vänner samtidigt som han ville utföra ett trick.

Naturligtvis kunde han inte motstå Lilla Hjärtat. Medan jag log i mjugg med min mugg gungade tioåringen min femåring högt i luften så att alla skrattade högt. Kompisarna filmade inte, men väntade tålmodigt på att gungandet skulle bli färdigt.

Jag var noga med att tacka pojken för farten samtidigt som jag bad dem om att ta det lite lugnare med tricksen.

De skrattade tant rätt upp i ansiktet så där var det slut på artigheterna!

Single Post Navigation

Kommentera

