Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vinkning made our day!

Häromdagen gick jag och Lilla Hjärtat runt på gatorna här i södra Sverige. Då kommer Bornholmfärjan in. Alltid intressant för en motorintresserad kille, så vi styrde våra steg dit.

Av båten glider ett femtontal sjukt fina hojar av. Mullret från deras motorer fortplantar sig hela vägen in i magen.

Lika fina är dock inte deras chaufförer. Långhåriga, skäggiga, lädervästar och säkert luktade de. Ja, vi talar om någon slags av ryggtavlevästgäng. Eftersom det var Bornholmsfärjan tippar jag på Bandidos. Men, bara en tippning.

Jag glor lite avis på deras motorcyklar medan jag drar mig en bit bort från vägen. Jag menar, man har ju hört historier….

Lilla Hjärtat har ett hjärta fritt från fördomar. Han vinkar istället glatt och ler med hela sitt sötaste leende, samtidigt som han skriker Heeeej i motvinden.

Jag är inte vidare bra på gestaltning, men tror mig när jag säger hur glad jag blev när alla, ALLA (utom en), höjde deras läderhandskbeklädda händer och vinkade tillbaka! För att inte tala om den extas Lilla Hjärtat gick in i. Jag har ingen aning om de log bakom deras långa toviga skägg men jag inbillar mig det. Vem kan motstå glädjen från en liten oskyldig femåring?

En hel karavan av vinkande Bandidos! Dagens sanning!

Single Post Navigation

Kommentera

