Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dagens löptur…

…gick till havet. Nedförsbacke hela vägen. Sedan kastade jag mig i vågorna. Våldsamt trevligt sätt att  ha lite egentid med sig själv. Springa och bada i egna tankar.

Planen var sedan att springa hem. Det lät bättre när jag tänkte det än utförde det, så att säga. Blöta sandiga fötter är aldrig populärt i springskor kan härmed meddelas. Första sträckan fick jag gå barfota. Alla stirrade på mina blöta springkläder utan att de kunde se min baddräkt under. Sista sträckan sprang jag. Eller, försökte springa. I motvind, uppfarsbacke och skavsår. Mindre trevligt.

Meen, som sagt, tyst och lugnt hela vägen hem. Man kan ha det bättre men jag tror det är svårt!

Single Post Navigation

Kommentera

