Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag har fastnat!

Sitter i redigeringsträsket. Har kommit cirka 230 sidor i första omgången. Har skrivit till lite stycken och tagit bort en del. Framför allt har jag drivit historien vidare över det jobbiga partiet.

Men nu sitter jag totalfast. I en viktig dialog. Jag vet vad de ska säga och i viss mån hur de ska säga det, men sedan går jag bet. Det är något med rytmen, logistiken och hanteringen av varandra som inte är som det ska vara. Magkänslan är helt enkelt inte på plats. Jag läser sidorna, jag drar med mig anteckningsboken ifall jag får infall någon annastans, men inget händer.

Vad gör jag nu?

Single Post Navigation

Kommentera

