Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dela kidzen nu!

Jag har länge tänkt tanken, men aldrig haft möjlighet att genomföra det. Enligt barngurun Louise Hallin är det bästa dealen för alla parter att dela på syskonen så långt som möjligt. Mindre bråk, mer egentid med föräldern osv.

Svårt dock att genomföra när man är ensam med de tre, men nu har vi gjort det.

Sötnosen tog bilen med Farmor och badade. Lilleman drog med Mr Underbar för att utföra lite ärenden och Lilla Hjärtat tog på staden med mig för att shoppa.

En sådan fröjd! Alla barn var nöjda och vuxna fick vila sina nej, usch, vad har jag sagt. Jag och Lilla Hjärtat gjorde reafynd till en ny konstart. Sötnosen kunde både hoppa från kanten och doppa huvudet när det var just Farmor som bad henne och Lilleman.. Ja, han är ju alltid Lilleman och soft bara där.

Nu sitter Sötnosen nybadad i soffan medan Lilleman har precis knutit in. Lilla Hjärtat är på sommarteater (Peter Pan, den stora idolen) med Farmor och Mr Underbar. Det är ro i huset och jag har datorn i knäet. Som jag inte har haft på väldigt länge. Och nu hoppas jag på att jag får en timme till lite noveller, bloggande och redigerande.

Och då vill jag inte ens börja prata om att morgonen började tidigt nere på stranden. Mr Underbar tog sig sin första joggningstur efter knäoperationen under cirka en timme medan jag vaktade barn. Vi hade så trevligt!

Med andra ord. Det har varit en maxat trevlig dag! Maxat!!!

Och så sken solen hela tiden, men det behöver jag kanske inte säga. Den är gul, den där solen!

Single Post Navigation

Kommentera

