Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Bästa moroten för löpartur..

…är skrikiga, bråkiga ungar.

När det var som värst oväsen och händelser som gick över styr i huset, då bara:

”Det är min löpardag idag. Jag glider iväg ett litet tag…”

Trots att det stormade, regnade och nästan haglade (jag sade nästan) så var löparpasset väldigt, väldigt efterlängtat! Inte en chans att jag hoppade en halvtimme tillsammans med bara jag, musiken och stormen som susade i träna. Och så den sumpiga, leriga spåret samt en cyklist som hela tiden höll på att skrämma vettet ur mig.

Det gick inte bra att springa, men jag sprang. Nu sitter jag nyduschad med ungar framför tvn och ron är faktiskt på väg att lägga sig i det kaotiska hemmet.

Vem vet, mina bråkiga ungar kanske leder till att jag blir vältränad!

Single Post Navigation

Kommentera

