Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Kundvagnsvagg och sladdbitare

Som tidigare nämnt fick jag frispel på alla ungar där uppe i Hdalen och satte mig i bilen för att köra 45 mil i ösregn. Som om det skulle göra mitt humör mycket bättre…

Nu bor jag och de tre kidzen i min mors tomma lägenhet. Idag har vi hängt på alla lekplatser vi bara kan hitta på en mils radie. Det är faktiskt ett par stycken. Vi har varit ute i cirka sex timmar och det underlättar på familjesammanhållningen! Vi hade varit ute mera om det inte hela tiden skulle envisas med att börja regna.

I alla fall. Min mor bor i en trevlig trea. Hon har ofta barnen i kretsen så hennes hem är fullt av leksaker och annat gott för barnen. Perfekt tillhåll för en sådan som jag, tänkte jag och inkvartade mig raskt.

Tills jag kom på allt det där som man som småbarnsförälder ställer på behörigt avstånd medan man som ensamstående har på bekvämt avstånd. Jag tänker på sådant som barnen snabbt som ögat hittar fram till och drar ned/äter upp/har sönder. Min yngsta är en riktig ätare. Allt ska in i munnen (på lekplatsen var det en snigel idag. Men hej. De är ju ätbara. I vissa länder) och smakas på. Jag tror jag var på plats här i lägenheten i exakt fem minuter innan han lirkat upp dörren till badrummet, hittat tvättmedlet och vält ned det på golvet. Jag funderade på mitt egen bevarande av tvättmedel där hemma i huset, som står på huvudet av alla renoveringar. Högst upp på en hylla. Jag undersökte var mor min har diskmedlet. Naturligtvis på bekvämt avstånd från diskmaskinen. Jag har det på en hylla längst uppe i ett skåp. Samma sak med toarullar, sladdar, fjärrkontroller osv osv. Bekvämt avstånd är inte så det kan beskrivas direkt..

Jag undrar när man omedvetet slutar barnsäkra alla saker. Kanske samtidigt som man slutar vagga kundvagnen….

Det blir välstädat där mina barn är. Efteråt…

Single Post Navigation

Kommentera

