Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Refuseringsbrev nummer 1

Så kom den första refuseringen. Kanske inte den första ur verkligen mening. Jag har fyra till i min samling. Men det var innan en mognadsprocess samt genomarbetning av trevlig lektör. Alltså, de första inskicken var så att säga synopsis till vad som komma skulle. Jag kallar det nybörjarfel och låter udda vara jämnt.

Efter två omarbetningar skickade jag alltså in till två nya förlag för cirka en månad sedan.

Detta var dagens svar:

Tack för ditt insända manus. Tyvärr tackar vi nej till att ge ut det. Vi är ett litet förlag och måste tacka nej till nästan allt. Jag tror vi skulle få svårt att lansera det mot en bredare läsekrets, och i dagsläget är det sådana böcker som vi måste prioritera. Vi tackar än en gång för läsningen och önskar dig lycka till.

Jag tänker så här:

Vad är det som inte är kommersiellt gångbart med gröna ögon, fårfarm, Australien och omöjlig kärlek? Vilken snäv målgrupp har jag spetsat in mig på?

Ja ja. Nya tag och allt det där.

Pepp till mig!

Single Post Navigation

6 thoughts on “Refuseringsbrev nummer 1

  1. Hm, den formuleringen känner jag inte igen. Måste vara ett jag aldrig skickat till. 🙂
    Jag fick en refusering via email idag jag. Alltid tråkigt. 😦

  2. Veronica on said:

    Beklagar! Bättre lycka nästa gång. Kram

Kommentera

