Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Galna Norrlandshistorier

På morgonen från jag rapporten om att en traktor har vält bakom huset vi lånar uppe i Hdalen. Vält ned för ett stup och landat på huvudet. Oskadd steg föraren ut och endast ett sidospegel blev intryckt. Stort rabalder givetvis. Det kunde ju ha slutat på ett helt annat sätt. Alla tittade storögd på när traktorn bärgades. Tog visst runt två timmar. Det första jag tänkte på var: ”Var mina barn med i traktorn? Var de i närheten?” Föraren är ju också son på gården. Tänk att springa mot en vältande traktor och veta att ens barn sitter där inne? Inte veta hur det gått förrän dörren sakta öppnas och han kliver ut. De där sekunderna….

Knappt hinner jag hämta mig från informationen förrän svågern sänder en bild på Lilleman. På höger kind ståtar en MEGA-blåtira. Vi snackar hela kinden.Vi snackar blå. Fåordiga svågern skriver något med ”kanske smink, kanske snubbel på gruskorn.”

Jag tänker, dags att packa väska och bege sig upp till de galna norrlänningarna och få lite ordning på torpet!

Single Post Navigation

Kommentera

