Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ettan v.s. tvåan

Det är ju ett känt begrepp. Att tvåan alltid kommer lite i skymundan av ettan. Att tvåan får vara lite mera högljudd, lite mera out of the box för att synas. Att tvåan måste vänja sig vid att alltid bli jämförd.

Som mellanbarn borde jag veta allt om det där.

När jag började skriva på Manus 2 var jag väldigt nöjd med utveckligen. Visserligen fick jag värka fram synopsis lite mera än manus 1, men hej. Det blev 250 sidor. Jag gillade både Ingrid och Nate och deras vindlande historia. Många gånger gillade jag språket och händelseutvecklingen mycket mera än i manus 1.

Tills nu. Jag vet inte vad som hände, men jag har liksom ledsnat lite. Kommer inte vidare. Hittar inte tråden. Ser inte meningen. Det spelar ingen roll hur mycket jag än sitter här på stolen. Mitt i redigeringen börjar jag surfa runt på andra bloggar, snegla åt ifall det är dags att städa eller fundera på ifall jag är hungrig.

Är ettan alltid bättre än tvåan? Eller är det bara för att det var den förstfödda?

Tanken var att försöka få ut manus 1 men inte låta mig nedslås av refuseringar då manus 2 istället fick bana väg för manus 1. Ganska så solklar strategi enligt mig.

Jag vet inte.. Är det värt det?

Single Post Navigation

5 thoughts on “Ettan v.s. tvåan

  1. Bara du som kan svara på den frågan! 🙂 Jag ser Ettan som min skola, den som jag övat mig på, den som jag fått redigera till förbannelse för att rätta till nybörjarfelen. Tvåan kommer att bli lysande, för att inte tala om Trean!

  2. ”det” 😀

Kommentera

