Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ni behöver inte dölja er avundsjuka…

…jag vet att jag har det bra.

Så här har den barn och manfria helgen börjat:

1. avklippning av hår, väldigt skönt

2. väldigt stor shoppingtur, som nästan kunde göra Sex-and-the-city-kändisarna avundsjuka. Jag sade nästan! Men vi pratar inte med om det. Mr Underbar kan höra.

3. Väldigt trevlig och god middag med tidigare kollegan. Väldigt trevligt.

4. Bestämde mig på bussen att jag skulle inleda storstädningen per omgående och inte vänta till lördag morgon. Kastade ut alla mattor och sängkläder innan jag hann ångra mig. För att kasta in dem igen då regnet kom. Vid midnatt kunde jag duscha och krypa ned mellan nytvättade lakan. Visserligen inte lika bra bäddat som när Mr Underbar gör det (det har sina fördelar att välja en militär till man) men i alla fall okej.

5. Sov till halv åtta. HALV ÅTTA!!! 7.30 alltså, på morgonen. Vet inte när jag gjorde det sist. Vet jag vaknade vid fem (mera normalt), tittade på klockan och insåg att regnet slog på fönsterblecket och jag bara kunde somna om. Så jag gjorde det…

6. Åt frukost i sängen (visst, inte så smart med tanke på nystädat och allt det där, men kunde inte låta bli) och läste en bok till klockan tio.

7. Funderar lite på Mr Underbars (återigen) mardrömsresa upp till Hdalen med en gastskrikande Lilleman. Bara ett barn i bilen och ändå är ljudvolymen på högsta. Resan tog cirka tolv timmar. Jag menar, visst är Sverige både stort och avlångt, men tolv timmar är ju löjligt. Tolv timmar för 45 mil. Han är min hjälte, den där Mr Underbar. Aldrig jag skulle kalla honom för gubbdjävel. Nope. Nu bävar jag för hemresan om tre veckor. För att inte säga resan ned mot sydligare breddgrader. Med tre skrikhalsar. Någon som vill ta över ratten?

8. Har laddat tvättmaskinerna och ska snart smöra på mig springskorna och kasta mig ut i spåret. Nej, jag är inte alls sugen. Verkligen trött i kroppen, men man är ju ensam hemma och då borde man verkligen verkligen. Så jag tar en fyra km tur och jag är rätt säker på att jag kommer vara nöjd med det när jag kommer hem.

9. Det jag har längtat efter hela tiden: skriva! Hela dagen och fram på natten. När jag nu bläddrat igenom mina anteckningar inser jag att det nog inte blir så mycket skrivet som efterforskningar. Fick ett par vettiga tankar igår av min testläsare som jag måste kolla upp. Igår skrev jag dessutom mitt första ”jag skriver på en roman och nu behöver jag lite hjälp”-mail. Förut har jag mörkat en hel del när jag pratar med andra, men hej, det öppnar upp dörrar det där med ”jag skriver en bok”-tugget. Fick svar i vändande mail av stilen ”jag gillar böcker, jag ska göra vad jag kan”. Mycket uppskattat. Funderar på att använda samma taktik när jag ska ringa försäkringskassan eller skatteverket. Eller, varför inte, Telia…

Nu, jag och en hett (och rätt blöt) dejt med mina löparskor.

Ha en skön lördag!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Ni behöver inte dölja er avundsjuka…

  1. Tack själv, det var mycket trevligt! Och lyxigt att kunna göra så (nästan spontant…) en fredag. Jag tog också städningen igår kväll (men kunde/fick inte starta dammsugaren eftersom klockan var efter tio). Sedan sov jag till 9.30 (sic)!

    • En av fördelarna att bo i hus. Med alla dörrar öppna kunde jag dammsuga, banka mattor och sedan, duscha samtidigt som jag skrålade. Det hade jag aldrig kunnat när vi bodde i lägenhet. Lyx!

Kommentera

