Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Löprunda, check!

Ja, benen var blytunga vid start. Likaså var musiken oväntad opeppande. Men sedan lossnade det. Inte från den lerpölsberikande marken, där fötterna gärna grottade in sig. Men där väl började tankarna runt en novelltävling att snurra. Så pass att jag önskade hett och intensivt att jag hade ett skrivblock med mig där i skogen. Mitt minne har nog aldrig riktigt varit vad det borde.

Nu sitter jag här i svettkalla kläder och försökt skriva ned det där avsnittet jag hörde inom mig. Naturligtvis blev det inte lika bra, men en sida är avklarad och ställer in sig för redigering.

Bättre ett råutkast än inget, får bli mitt motto när jag nu ställer kurs mot duschen. Solen har även hittat sig vägen fram bland molnen, så jag tror det blir tvätthäng där ute i trädgården och sedan skrivhäng här framför datorn.

Fin, fina tider!

Single Post Navigation

Kommentera

