Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Trädgårdshjälp

Kommer ni ihåg att vi blev tillfrågade om en tv-produktion som sökte familjer som av olika anledningar behövde lite trädgårdshjälp (nej, det var inte för att hon sett min försummade trädgård!). På den här bloggen hade hon hittat inlägg om huset som brann.

Nu var vi visst inte lämpliga kandidater. Det var trist och tungt, för det hade ju varit roligt och något att se fram emot.

Men, jag ville inte riktigt släppa det där. Kom på en familj som jag trodde kunde passa in i produktionen. Jag känner dem visserligen inte, men Byn är inte stor så historierna flödar snabbt fram. En familj som låg och sov då någon tyckte det var en bra ide´att låta deras carport brinna upp. Det tog hela tvättstugan och delar av köket. Vad jag förstår har de inte bott i huset på ett år. Småbarnsfamilj. Jag blir bara arg när jag tänker på det, samtidigt som jag är glad att alla klarade sig ut i tid. Jag tipsade om dem och hon ringde.

Familjen blev jätteglada och nu skulle de träffas imorgon. För deras skull hoppas jag att det blir trädgårdshjälp. Jag har sett deras trädgård. Det behövs röjas lite, om vi säger så… Som sagt, en trädgård förfaller när ingen bor där och kan nussa bland blommor och gräs (jag höll på att skriva bin, men hindrade mig i sista sekund. Blev ett helt annat slags inlägg).

Nu känner jag mig nästan lite rörd över min egen dunkla insats. Vad lite det behövs för att göra andra människor glada. Och kanske kan få deras flämtande ljus att glöda lite kraftigare.

Kanske det sker en dag för oss också!

Single Post Navigation

Kommentera

