Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jahaja…

En söt kollega sade till mig idag: ”Vad smal du är.”

Naturligtvis svarade jag snabbt med, ”tycker du? Det tycker inte jag!”

Och sedan började jag tänka efter. Det är ofta så. Jag pratar, sedan tänker jag.

Efter ett par sekunders tankestund kom jag fram till detta.

Ja, jag har blivit smalare. Nästan två storlekar sedan den där dagen för ett år sedan då förlossningen var ett faktum och kroppen var åter min att forma. Nej, jag tycker inte jag är smal när jag ser mig i spegeln. Ja, jag måste köpa mycket nya kläder för det mesta hänger på kroppen. Fast förutom över magen, där stramar det fortfarande. Oversize-modet är verkligen något för mig.

Det är ju bara det. För ett år sedan var jag ju mycket större. Jag tyckte inte själv att jag var varken tjock eller fet. Bara storväxt liksom. Trodde alla andra såg mig som storväxt bara (vad nu skillnaden egentligen är…?)

Så jag sade det till den söta kollegan.

”Tack, vad snällt sagt. Vad komiskt, för när jag var cirka tio kilo större för ett år sedan så tyckte jag själv inte att jag var tjock.”

”Tyckte du inte?” svarade hon och gick raskt vidare till nästa ämne, Allsången.

Jahaja. Det tyckte hon visst jag var. Tänk vad lustigt. Nu när jag tycker jag är tjock tycker alla att jag är smal…

Single Post Navigation

Kommentera

