Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Lagen om all sköns jävlighet

Mr Underbar går inte ut så ofta. Han hänger gärna här hemma och nussar runt med barnen. Ibland försöker jag stämjärna ut honom i verkligheten.

I kväll skulle han iväg på middag och bio. Bokat och klart. Biljetterna hämtade. Jag begav mig hem från jobbet i ösregnet, gjorde upp en brasa (men hallå, har vädergudarna tittat överhuvudtaget i kalendern eller?) och drog på min skinntofflorna. Jag och Lilleman skulle ha en skön kväll tillsammans.

Tills jag upptäckte hur han skakade sig upp till feber. Ett tag var han knappt kontaktbar. Pannan brännhet och ögonen rullade runt i sina hålor. För att verkligen övertyga oss om att han var sjuk kräktes han över hela mig och golvet. Jag blev väldigt övertygad.

Då hade inte Mr Underbar vidare lust att gå på bio. Han bokade av och ställde in. Drog på sig skinntofflorna och fleecetröjan.

Lilleman glimtade lite med ena ögat. Kollade in läget och drog sedan fram det största charmigaste leende bara han kan upphitta.

Efter en timmes lek inne vardagsrummet knoppade han sött in. Men filmen är snart slut och Mr Underbar är parkerad framför tv istället. Låt oss hoppas att båda grabbarna får sova en hel ostörd natt och vakna friska och glada imorgon!

Single Post Navigation

Kommentera

