Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Betydligt bättre början!

Visserligen kom Sötnosen in redan 4.15 och deklarerade att hon minsann inte kunde sova när solen var på himlen. Hon var färdig med den där sängen nu.

Eftersom jag inte hade tänkt mig missa vare sig den ena eller andra bussen idag gick jag upp och började dagen tillsammans med henne. En liten Sötnos full av frågor av slaget ”vad händer om man inte har en näsa?”, ”hur ser man ut om man inte har en mun?” och ”varför har du sådana där glasögon?”. Söta frågor, men en aningens utmattande klockan väldigt tidigt.

Dock, med henne framför en film hann jag både duscha OCH föna håret. För att inte tala om att hitta fram till matchande kläder. För att inte tala om det mest otroliga. Jag målade tånaglarna!

5.25 kom bussen. Som en klocka idag. En halvtimme senare var jag på jobbet. Väldigt, väldigt nöjd med dagen.

Synd bara på den där fotbollen….

Och så har jag skickat in ett bidrag till Icakurirens Novelltävling. Om min farfar. Ni är väl med där?

Och idag ska jag hem till en gammal kompis för att prata lite bokmässa.

Livet leker!

Om det inte vore för fotbollen….

Single Post Navigation

Kommentera

