Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Lycka är… INTE

… att vakna med ett ryck då jag stängt av väckarklockan efter en lång vaknatt med kidzen. Inser att klockan redan är fem. Rusar ut i vardagsrummet där föremålet till mitt uppvaknande skriker för hon har sett en fluga som surrar på henne. Skäller ut henne för hon väcker hela huset (men tackar för att hon väckte mig), rusar vidare in i duschen och kastar mig till bussen, som ska gå 5.25.

Bara för att upptäcka att den är grymt försenad. Så försenad att jag missar anslutningen inne i staden.

Kommer således fem minuter för sent på jobbet.

Utan frukost i magen.

Stör mig inte, jag dricker kaffe och lugnar ned mig…

Single Post Navigation

Kommentera

