Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

To-do-list to dop

Ja, snart ska det ske. Lilleman ska ned i dopfunten. Med ansiktet före, enligt kyrkoherden. Där kan man bara se.

Ägnade klockan 4 på morgon åt att skriva to-do-list. Vad ska man annars göra en sådan tid? Det här kom jag fram till.

1. Putsa fönster

2. Göra iordning alla gästrum (ja, det lät lite väl överflådigt, men jag har ju två stycken. Då får det bli alla)

3. Handla in till själva dopet

4. Ordna med kläder till barnen samt hitta fram folkdräkten till mig själv

5. Baka sju kakor

6. Höra om bygdegården där vi ska vara verkligen inte har vattenskador som ryktet säger

7. Vara nervös över att barnen a. ska uppföra sig i kyrkan b. ska sjunga i kyrkan c. inte börja slåss (här pratar vi hela helgen) med de andra barnen som kommer

8. Städa huset (herre min dag kom det verkligen så långt ned på listan?)

9. Skämmas över alla projekt vi startat upp men aldrig avslutat

10. Laga upp mat till gästerna som kommer och bor över

11. Klippa gräsmattan

Det var nog bara det. Eller, har jag missat något? Planen är att börja beta av på listan ikväll. Denna virtuella lista blir bra att ha i telefonen för att se hur långt jag kommit.

Fast jag helst vill skriva om en sammandrabbning mellan Nate och morfadern… Jaja. Vi låter väl barnen komma i första hand då!

Single Post Navigation

Kommentera

